Понеділок, 12 Квітня 2021

Побудова інклюзивного середовища у школі для ЛГБТК-підлітків

Побудова інклюзивного середовища у школі для ЛГБТК-підлітків

Засновниця спільноти батьків ЛГБТ-дітей “TERGO” Олена Глоба сама пройшла через страх, нерозуміння та зрештою прийняття своєї ЛГБТ-дитини, що надихнуло її на створення організації для таких батьків, як вона. Багато років працюючи в цьому напрямку, вона може на прикладах розказати, які можуть бути особливості комунікації з ЛГБТ-підлітками та як побудувати у школі безпечний для всіх простір.

Прийняття гомосексуальності сина

У 2004-ому році, коли син Олени Глоби зізнався, що він гей, вона була зовсім іншою людиною та її перша реакція була негативною. Вони з чоловіком не підтримали дитину, не дослухались до неї. Класний керівник хлопця підтримала його, проте він все одно й зараз не любить згадувати шкільні роки через жорсткий булінг, який він пережив у цей період. Як зазначає спікерка, більшість людей нетрадиційної орієнтації не люблять згадувати свої шкільні роки. Часами їм доводиться навіть пропускати навчання через цькуваня.

Прийняття гомосексуальності сина — шлях до змін.

Той досвід, який отримала спікерка змусив її змінити курс життя та почати робити все для того, аби ЛГБТ-спільнота почувала себе в нашій країні комфортніше, мала право вільно висловлюватись про свої почуття.

Булінг ЛГБТ-підлітків у школах

50% ЛГБТ-людей, які взяли участь в дослідженні спікерки, повідомили про те, що вони не змогли розповісти про цькування своїм вчителям, а якщо й розповідали, то вони отримували вказівки просто не звертати на це увагу.

Саме тому, коли педагогів питають про те, чи є булінг у школі, вони відповідають, що його немає. Насправді він є, проте він прихований і про нього ніхто не хоче розповідати. Усе це й призвело до того, що Олена Глоба створила власну громадську організацію “Батьківська ініціатива “TERGO”.

Спільнота батьків ЛГБТ-дітей “TERGO”

Дана громадська організація була створена в першу чергу для батьків, які мають ЛГБТ-дітей і для яких прийняття не є простим процесом через недостатню кількість інформації про таких людей та їх особливості. Вони не раз брали участь в таких визначних подіях як марші рівності, які відбуваються в Києві з 2015-го року на постійній основі. Як зазначає спікерка, ЛГБТ-люди виходять на такі заходи, щоб заявити про те, що вони боряться за свої права, яких в них, на жаль, немає в країні, де вони народились і проживають.

Читайте також:  Що повинен мати учень у школі для безпечного навчання під час карантину

Батьківська організація “TERGO” намагається якомога частіше розповідати про своїх ЛГБТ-дітей. Вони беруть участь в роботі українських та закордонних медіа, відвідують різні країни та діляться своїм досвідом у створенні таких організацій, адже такі люди є по всьому світу, й вони також страждають всюди, де немає відповідної законодавчої бази та права ЛГБТ-людей не закріплені на законодавчому рівні.

Окрім того, вони організовують круглі столи з науковою спільнотою України та роблять дослідження особливостей прийняття своїх ЛГБТ-дітей батьками.

Навчально-методичні курси для вчителів

Перший етап, коли ЛГБТ-люди починають стикатись з проблемами, супротивом суспільства — це школа.

Організація “TERGO” створила навчально-методичні курси й для вчителів, адже саме вони можуть стати порятунком для дитини, допомогти їй та попередити самогубство. Олена Глоба розповідає про те, що вчителі бувають різні та можуть мати різні погляди. Для того, щоб педагоги змогли надати підтримку дітям нетридційної орієнтації, вони мають отримати об’єктивну інформацію. Тож дана організація також проводить тренінги толерантності для викладачів, які складаються з теоретичної частини, практичних вправ та блоку “Жива книга”, який передбачає живе спілкування учасників тренінгу з людьми, які представляють ЛГБТ-спільноту.

Період пандемії наштовхнув учасників організації на створення онлайн-курсу толерантності та протидії булінгу у шкільному середовищі, завдяки якому вчителі можуть опрацьовувати матеріали, пов’язані з особливостями ЛГБТ-підлітків та створення безпечного середовища для них самостійно вдома або ж зі своїми учнями.

Сьогодні ЛГБТ-спільнота в Україні є досить активною і її видимість збільшується з кожним роком, тож наша задача — створити для цих людей таке середовище, в якому вони захочуть жити, навчатись, розвиватись і не будуть боятись заявити про себе.

Джерело.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: